Valt er nog iets te doen aan een witte was die per ongeluk geel verkleurd is?

Was is niet erg geel, maar eerder off-white geworden. Lelijk, want er zit ook wat ondergoed tussen :(
(Gebeurt iedereen wel een of twee keer in z'n leven: in dit geval een badmat die wit is/lijkt, maar die toch geel heeft afgegeven)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.2K

Het beste antwoord

Jazeker, de oplossing is een flesje Echfa Wit. Te koop bij drogisterijen. Nachtje laten staan in emmer water met wat Echfa erin, uitwassen, en het witte wit is teruggekeerd.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echfa wit heeft goed geholpen. Wel wel nieuwsgierig naar het bakpoeder. Misschien een volgende keer...?

Andere antwoorden (6)

Bij de drogist kun je ontkleurder kopen en de supermarkten ook.
12 jaar geleden
eerste hulp bij wasongelukjes van Beckman
of van Hg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle bovenstaande reacties zijn helemaal goed, maar als het er toch niet mooier op wordt...
Het in een kleur verven die je wel leuk vindt, met Dylon verf.
Succes !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een aantal ouderwetse huishoudelijke tips om de was weer wit te krijgen:

Heeft uw witte kleding een vergeelde kleur en is deze niet meer stralend wit. Was je witte kleding met sap van een verse citroen in de wasmachine. Hiermee wordt het weer zo wit als het maar kan. Gebruik geen chloor om het wit te laten worden want dan wordt het alsnog geel en het tast de stof aan.

Een zakje bakpoeder bij het waspoeder doen en je vergeelde was wordt weer worden spierwit.

De was voor het wassen, laten weken in huishoudsoda.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat bakpoeder... heb je dat zelf ooit geprobeerd? Ben erg nieuwsgierig (geldt ook voor de andere beantwoorder)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat werkt erg goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ideale tip! bijna iedereen heeft deze dingen ook gewoon thuis, dus ik ga het zeker ook eens proberen!
Ons lukt het ook door het een nachtje in de Vanish laten weken en daarna te wassen op 90 graden met Vanish.
Stralend wit wordt het daarvan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- 12 uur weken in volle melk
- 2 zakjes bakmiddel (van Dr Oetker) bij het wasmiddel toevoegen. (gebitsreiniger is ook een mogelijkheid)