Wat moet je doen als je broek aflaat??

Ik heb een spijkerbroek gekocht maar nu laat die blauwe kleur af ook als ik een shirtje erop draag krijgt die blauwe vlekken wat kan ik daar tegen doen??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik ga er vanuit dat je hem al flink gewassen hebt?
Rieneke1
10 jaar geleden
Gooi 'm een nacht in azijnwater.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Normaal vind ik het niet maar het is algemeen geaccepteerd. Als het aan mij lag zou de fabrikant dit probleem al moeten oplossen.

Antwoorden (1)

Laat de blauwe broek een nacht weken in een emmer met water en azijn. Hierdoor trekt de kleur in de broek en geeft hij minder tot niet af.
Was de broek ook verschillende keren. in plaats van wasverzachter kun je azijn gebruiken.

Je verkleurde kleding kun je voorbehandelen met groene zeep en faarna wassen dat gaat de blauwe waas er meestal wel uit.

Toegevoegd na 1 dag:
Mocht de blauwe waas ook op je (nep) leren tas of iets dergelijks zijn gekomen kun je dit er zachtjes afwrijven met cif.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed antwoord daphne. +