Hoe maak ik klitteband schoon?

Vanwege een armoperatie moet ik 3 weken 24 uur per dag een immobiliser (soort spiffy mitella) dragen. En daarna nog een aantal weken het grootste gedeelte van dedag. Deze zit in mijn nek en op mijn rug vast met klitteband. Op mijn rug zijn er nu wat pluizen in gekomen en wat haar. Hoe maak ik dit snel en handig schoon?

Ik mag de mitella niet te lang af en moet het het liefst met een hand kunnen doen (of iemand vragen te helpen, maar dan moet het ook nog snel gaan omdat ik anders geen ondersteuning meer heb).

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
en met een feun meteen droogen

Het beste antwoord

Je kunt met een kam of borsteltje het vuil eruit kammen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

meschien kan je het in het water er uit laten weken of boenen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan is het nat en kan ik het niet meteen weer om.
Je kunt ook met plakband de pluizen verwijderen. Doe een stuk plakband met de plakzijde naar buiten om je hand, ga hiermee met deppende beweging over het klittenband. Op het moment dat er erg veel stof en pluis op een deel van het plakband zit, schuif je het plakband een stukje op over je hand.

Toegevoegd na 17 minuten:
Je kunt ook bij Wibra of Zeeman een pluizenroller kopen, dan rol je met plakband over je klittenband, bij Wibra en Zeeman zijn ze rond 1 euro.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vraag iemand te helpen en doe ondertussen een gewone mitella om van een theedoek of andere doek. Als je het perse zelf wilt doen: maak dan een mitella van een gewone doek en trek de pluisjes eraf met je andere hand.

Maak je je niet te druk om niks? Je kunt het toch ook gewoon laten zitten?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik kan opzich de pluizen laten zitten, maar het klitteband laat telkens los, vandaar. Het zit strak om mijn rugg om mijn schouder in dezelfde positie te houden. En bij,sommige bewegingen komt er wat teveel spanning op waardoor het klitteband makkelijk loslaat. Dus het gaat me niet zozeer om de pluizen ;)