Hoe raak ik de grauwe waas van mijn schuur-raampjes kwijt?

Ik had de raampjes aan weerszijden met glassex gedaan en de waas was weg maar toen het opgedroogd was zagen ze weer grijs.

10 jaar geleden

Het beste antwoord

De beste schoonmaak tips voor glas zijn hier samengevoegd!

Schoonmaaktip glas 1

Wat neutraal reinigingsmiddel op een schone microvezeldoek. Glas mee inwrijven en napoetsen met een krant.

Schoonmaaktip glas 2

Wrijf het glas in met een doormidden gesneden aardappel. Daarna schoonmaken met water en goed nawrijven met een krant.

Schoonmaaktip glas 3

Gewoon met heet water en een microvezeldoekje. Eventueel nawrijven met keukenpapier.

Schoonmaaktip glas 4

Gebruik autowas. Wrijf het goed in en poets het na. Autowas maakt niet alleen schoon, maar haalt ook kleine krasjes weg.

Schoonmaaktip glas 5

Meng spiritus met wat ammonia en wrijf het glas hier goed mee op. Napoetsen met een stofvrije doek en klaar is kees.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

oppoetsen met een oude (droge)krant, werkt perfect
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Azijn en dan met een krant
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Allerbeste krijg je de raampjes schoon,met water en een scheutje
amoniak.
Daar worden ze weer blinkend schoon van.
10 jaar geleden
Als het geen echt glas is, kan je het proberen met een beetje koperpoets. Hierdoor poets je de waas weg.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Poet
10 jaar geleden
Dank maar het is echt glas
Glas wordt mat door ofwel inwerking van zuren ofwel door er met ruwe materialen zoals schuursponsjes of korrelige schoonmaakmiddelen over te wrijven.
Via bijgevoegde link lees je hoe glas mat wordt gemaakt dus dan weet je al welke middelen je beter niet gebruikt om ze te reinigen.

Let dus heel goed op de samenstelling van het product dat je gebruikt.

Het volgende truukje uit de oude doos kan misschien nog glans brengen?
Doe wat krijtpoeder in een neteldoekzakje en wrijf de ruiten gelijkmatig tot ze weer glanzen.

Verder is het ook aan te raden om de ruiten regelmatig (maandelijks tot zelfs wekelijks) te behandelen tijdens de periodes waarin het niet vriest want zo krijgen externe factoren minder impact op het glanzende karakter van het glas.

Via bijgevoegde link tref je nog meer info.

Liefs en veel Succes ermee!