Hoe krijg je inktvlekken uit (witte) kleding?

Ik ben zo handig geweest om mijn uniform te wassen met een pen en notitieboekje erbij... Overal papier en inktvlekken op mijn uniform. Ik heb het nog niet gewassen!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
47.7K

Het beste antwoord

Inspuiten met deodorant..in laten trekken.. wassen

Of met melk insmeren/ deppen en daarna wassen.

Klinkt gek, maar t werkt echt.

Niet te lang wachten hoor.. hoe meer t intrekt hoe groter de schade

Succes!

Gee

Toegevoegd na 1 minuut:
ps.. er zijn natuurlijk altijd nog van die vlekverwijders te koop.. kleine flesjes, speciaal voor inkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Een tijdje de vlek in de melk laten staan en daarna gewoon wassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het uniform helemaal wit is zou ik hem gewoon met bleekwater behandelen.
Op de vlek bleekwater spuiten en dan een nachtje in een teiltje laten weken.
Ik heb zo al heel wat witte kleding weten te redden...
Ook als ze wat grauwer waren geworden na het wassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bleekwater tast het weefsel aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat valt best mee, vroeger deden ze niet anders.
Ik heb er nooit iets van gemerkt. Tegenwoordig vallen de gaten zowiezo al in bepaalde weefsels (viscose) na een paar keer wassen.
Meestal zijn uniforms van katoen en die kunnen best een stootje hebben en je bent wel van je vlek af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn ervaringen zijn minder positief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo doe ik het ook en het gaat prima. Geen gele vlekken, gewoon spier wit. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een vriend van mij had perongeluk bleek op zijn blauwe spijkerbroek geknoeid, witte plekken in een blauwe broek.
Toen heeft hij gewoon de hele broek in de bleek gedaan, en nu heeft hij gewoon een mooie witte spijkerbroek, niks geel of oneffenheden of zo, gewoon spierwit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk ook wel dat niet ieder weefsel geschikt is maar katoen en linnen is echt geen probleem.
Ook gele oksels krijg ik zo altijd schoon namelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die gelige oksel kun je trouwens ook prima met glansspoelmiddel voor de vaatwasser nat maken en dan wassen.
Uit oma weet raad:
Er zijn een aantal huismiddeltjes bekend. Je kunt proberen wat het beste werkt:
Deppen met koffiemelk tot de vlek verdwenen is, daarna wassen.
De vlek behandelen met spiritus, daarna goed uitspoelen.
Ook kun je de vlekken behandelen met anti-roos shampoo. Dit schijnt soms ook te helpen.
Als deze tips uit de categorie 'baat het niet dan schaadt het niet' niet werken, kun je naar de drogist gaan en daar een speciale vlekkenverwijderaar voor inktvlekken kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zegt dat je het met pen en al hebt gewassen.
Ik ben bang dat het er dan niet meer uitgaat.

Wat je wel kunt proberen is afwisselend deppen met alcohol, wasbenzine en spiritus. Daarna wassen.

Er is ook een vlekkenverwijderaar in de handel tegen inkt en ballpointvlekken. Bij goede drogisterijnen verkrijgbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben bang dat het niet gaat lukken, maar de grootste kans heb je met ossegal-zeep. Eerst even nat maken, dan flink aansmeren! (dan in de wasmachine)

Met ossegal zeep heb ik de gekste vlekken er al uitgekregen, maar ik heb inkt nog nooit geprobeerd..
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb bij een wasserij gewerkt en inkt vlekken krijg je er niet zomaar uit helaas,....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En als bovenstaande tips niet werken, probeer het dan eens met zo'n oxi-product. Maak een papje met dat poeder en wat water, flink in laten werken en je hebt zomaar kans dat het eruit gaat.
Ik keek ervan op dat vieze olievlekken eruit gingen! (op een zeer lichte linnen broek)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij het kruidvat bestaat er een middel tegen inktvlekken, bloedvlekken, fruitvlekken en nog veel meer. Zijn wondermiddelen.