Hoe vind ik een betrouwbare schoonmaakster?

Kan ik het beste een advertentie zetten, of er op één reageren? Hoe controleer ik of ze betrouwbaar is? (w.b. diefstal maar ook kletspraatjes) Referenties bijvoorbeeld, en verder?
En wat is een normaal tarief?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (2)

Het beste kun je vragen aan mensen die je kent, die een huishoudelijke hulp hebben, hoe deze bevalt, als dat goed is, dan kun je vragen of je dat telefoonnummer mag, of vragen of de kennis haar/hem contact met je op willen laten nemen, zodat je dan persoonlijk kunt vragen of zij/hij tijd heeft om ook bij jou aan de slag te gaan. Dat is de enige manier om zeker te weten dat je een betrouwbare hulp krijgt, al kan er ook dan nog iets mis gaan, maar de kans is kleiner. Briefjes in supermarkten kunnen ook van heel betrouwbare mensen zijn, maar als je zo twijfelt, dan zou ik je dat niet adviseren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel.
Vraag rond bij buren, kennissen of familie of zij iemand kunnen aanbevelen die beschikbaar is. Plaats een advertentie op marktplaats.nl of in een plaatselijke krant. Een briefje in de supermarkt kan ook succes opleveren.

Je kunt ook een bemiddelingsbureau voor je laten werken, zoals werkster.nl, regeltante.nl of zoekeenmannetje.nl. Patricia Halman van Regeltante.nl legt uit dat dit veel zoekwerk uit handen neemt. ‘Uit het aanbod hebben we de goede kandidaten al uitgefilterd en we bieden onze klanten meer informatie dan bijvoorbeeld op marktplaats.nl. Bij ons heb je de zekerheid dat de werkster ook echt beschikbaar is en werkervaring en referenties kan opgeven’, legt ze uit. Bij Regeltante betaal je bemiddelingskosten en krijg je een aantal namen en cv’s. Mocht er iemand bijzitten die je bevalt, dan krijg je de contactgegevens en kun je referenties natrekken.

Je kunt ook een werkster inhuren die via een schoonmaakbureau werkt. De kosten zijn iets hoger, de prijs is vaak inclusief BTW. Het bureau regelt meestal de basisvoorzieningen (bv. ziektewet of vakantiegeld) en voldoet alle verplichtingen die de wet stelt voor wit werken als huishoudelijke hulp. Daarnaast is een werkster bij een bureau uitgebreid gescreend en krijg je als ze ziek wordt een vervangende hulp.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat goed, ik ben er heel enthousiast over en de prijs valt me eigenlijk ook mee. Bedankt!