Is het mogelijk roest van een aluminium (lijkt mij) stoel te verwijderen? Hoe kan dat het beste?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
14.3K

Antwoorden (6)

Het kan met een schuursponsje en wat schuurmiddel zoals Cif als het maar oppervlakkig is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niks werkt beter tegen roest als gewoon boenen met cola!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Innosoft B570 is een speciale dieptereiniger waarmee u oxiden c.q. roest kunt verwijderen van roestvast staal. Innosoft B570 is een witte viscose vloeistof op basis van organische zuren en oppervlakactieve stoffen zonder schuurmiddel met een pH van 3. Het is geschikt voor intensieve reiniging van gecontamineerde oppervlakken zoals vliegroest en andere roestige plekken die ook wel theevlekken worden genoemd. Roest verwijderen was nog nooit zo eenvoudig. Het is geen beitsmiddel en tast de oxidehuid van het metaal niet aan. Innosoft B570 is zacht voor metaal maar hard tegen oxiden en vuil.

Hoewel Innosoft B570 primair ontwikkeld is voor het verwijderen van roest van roestvast staal, werkt het ook op non-ferro metalen zoals koper, aluminium en zelfs op gewoon staal.

Toegevoegd na 24 minuten:
Roest kan je natuurlijk ook handmatig verwijderen met een staalborstel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HG roestvlekken verwijderaar verwijdert roestvlekken en andere oxidatievlekken uit keramische tegels, dakpannen, beton, marmer en ander natuursteen, maar ook uit hout. Bevat geen zuren en is dus absoluut veilig voor marmer, hardsteen, betonsteen e.a. kalkhoudend steen. Gebruik HG roestvlekken verwijderaar op een droge ondergrond. Spuit HG roestvlekken verwijderaar op de oxidatie of vlekken, zodanig dat deze volledig met vloeistof bedekt zijn. Er zal een verkleuring optreden, welke bij ijzerroest paars zal zijn. Laat het product 5 minuten inwerken. De inwerktijd kan verlengd worden naar 15 minuten, maar voorkom indroging. Spuit desnoods tussentijds meer product op de vlek of oxidatie. Neem na het inwerken de vloeistof op met een tissue of een doek. Spoel, voordat het behandelde oppervlak droog wordt, altijd grondig na met een ruime hoeveelheid water totdat de verkleuringen zijn verdwenen.
Dit is te koop bij drogisterijen, bouwmarkten en veel supermarkten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aluminium roest niet, het oxideert. Als er zich roest op bevind dan wil dat zeggen dat het geen aluminium of dat er van bovenaf roest op terecht komt.
Als het oxidatie is dan kan je het verwijderen met koperpoets maar hou er wel rekening mee dat je al het oxidatie niet afkrijgt. Je zal zien dat er altijd zwart op de doek zal zijn. Dit komt omdat aluminium onmiddellijk oxideerd wanneer het aan lucht is blootgesteld. Met koperpoets wordt er een soort van bescherming opgebracht die het oxideren beperkt.
Robby Bb
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voorzichtig wegschuren met een synthetisch schuursponsje en een sopje van allesreiniger. Daarna opwrijven met een oude handdoek totdat het wéér blinkt als een spiegel.