Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik een hardhouten tuinstel schoonmaken met een hogedrukreiniger?

En indien niet, waarom dan niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja dat kan, maar kom niet te dichtbij het hout met je nozzle... Dat kan wel kwaad als je er te dicht op zit... Anders totaal geen probleem...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Voila. Een goed antwoord. Zie je wel? Je kan het wel!
Een dikke +1, met name voor de nozzle!

Andere antwoorden (4)

Persoonlijk doe ik dat de afgelopen drie jaar zonder dat het tuinstel er onder geleden heeft. Dus dat gaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Houtwerk nooit reinigen met hogedrukreiniger, door het uitspoelen van zachte nerf raakt het hout onherstelbaar beschdigd

Regelmatig reinigen met een sopje van zachte (groene) zeep en een harde borstel of schuurspons is voldoende.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet je wel hoeveel werk dat is. 4 Stoelen, een tafel en een bank, allemaal met een borstel of een schuurspons.
Zonde van je houten meubels. Inderdaad met een borstel met een sopje van groene zeep kom je ook een heel eind. Zelf heb ik ooit de tip gekregen om met zo heet mogelijk sodawater de meubels te soppen. Ik moet zeggen, het werkt goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt van de kwaliteit hout af. Ik heb een mindere kwaliteit eens gedaan en daarna stonden er heel veel vezeltjes overeind. Heel ruw geworden dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding