Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe best een kauwgomvlek, die NA het wassen bleef, wegkrijgen op de zitting van een broek?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Probeer het eens met aanstekervloeistof. Druppel enkele druppels vloeibare aanstekervloeistof op een schoon doekje en probeer het even uit op een onopvallende plek van je broek, zoals de binnenkant /zoom. Dan zie je namelijk of de stof verkleurt.
Bij de jeans van mijn zoon kreeg ik de vlekken er op deze manier uit.
Vaak lukt het ook met thinner of wasbenzine.
Gebeurt het nog eens smeer het dan in met boter of pindakaas, laat even inwerken en de kauwgom lost helemaal op en wordt zacht. Je kunt hem dan verwijderen, waarna je het kledingstuk gewoon wast. Koelen helpt ook goed bij vastzittende kauwgom. In een plastic zak in de vriezer wordt het hard en droog en je brokkelt het er dan zo af.
(Lees meer...)
amc
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank u wel , uw antwoord vind ik het beste, heb de diepvries al geprobeerd maar de kauwgom was na het wassen al weg maar de vlek bleef, nu zal ik dus proberen met wasbenzine en dan met aanstekervloeistof.

Andere antwoorden (3)

Met wasbenzine (in de hoop dat de stof waarvan die broek gemaakt is dat kan hebben).
(Lees meer...)
Amadea
10 jaar geleden
In de diepvries doen, en daarna de stukjes afbreken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij de supermarkt of de drogist kun je een flesje Citin vlekkentovenaar halen specifiek voor kauwgom, daar haal ik altijd probleemloos kauwgom mee uit kleding.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding