Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil de friteuse goed schoonmaken. Hoe krijg ik dit gedeelte (zie foto), van het elektrisch gedeelte goed schoon?

None

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Vet krijg je heel goed weg met Dusty van de wibra. Ik moet wel zeggen als je vloeibaar vet gebruikt, krijg je het veel lastiger schoon dat blokken vet. Het is wel gezonder dat vloeibare maar is een ellende om schoon te krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Schuursponsje en gewoon afwasmiddel. Dat ontvet het beste, wel een flinke klus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soda met heet water.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewone handzeep ontvet ook heel goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je friteuse vullen met water, niet te vol, vaatwasmachinetabletten 2 stuks erin en aanzetten op 180 graden, 15 minuten laten borrelen en hij is weer als nieuw.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel dat gedeelte dat je niet in het water kunt leggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry ik kan de afbeelding niet zien, dus dan heb ik nog een ander idee, een Balbo wonderpad inspuiten met Vet weg vn HG en boenen maar, werkt ook prima.
met glasex en keukenrol heb ik dat laatst gedaan, ging prima!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ontvetter en er een hete vochtige lap op leggen.
flink in laten trekken, schoonmaken en herhalen tot het eraf is.

zelf heb ik er 1 met een rvs binnenbak en laat een vaatwas tablet met water op de lage standpruttelen. de door dampen is het makkelijk te verwijderen, maar het is natuurlijk ook een kwestie van bijhouden (na het frituren en doekje over keukenrol erover halen en klaar is kees)

de vaatwastablet is trouwens niet geschikt voor aluminium (dit wordt dof en donkergrijs)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met afwasmiddel en een pannespons,een plastic.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding