Meng een gelijke hoeveelheid gedestilleerd witte huishoudazijn met een gelijke hoeveelheid water en besproei de jas of wrijf ze hiermee in. De eigen geur van en het zuur in de azijn neutraliseren samen de ongewenste geurtjes. Hang de jas hierna in een goed geventileerde kamer of gewoonweg eventjes buiten gedurende 10 minuten.
Opgelet: test dit eerst uit op een klein stukje van de jas om zeker te zijn dat het leder niet verkleurt of een andere ongewenste reactie vertoont en neem dan pas de rest onder handen! Vergeet ook niet de binnenkant te behandelen.

Stop de jas, samen met krantenpapier, in een goed afgesloten doos of zak en laat ze gedurende 48 uur zo staan. Zorg ervoor dat zowel het papier als de jas goed droog zijn. Het krantenpapier neemt, dankzij de specifieke textuur, de vervelende geur gemakkelijk op.
fremar