Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Verpakte WC tabs worden bij mij zacht na enige tijd in de kast staan, hoe zou dat kunnen komen?

Het gaat om van die reinigingstabletten voor het toilet, als je ze koopt zijn het echt tabletten, na verloop van tijd zitten ze echter als poeder in de (nog dichte) verpakking per stuk.

Ik vind dit mn opvallend omdat de afwasmachine tabletten die er naast staan (en vaak veel langer bewaard worden) dit nooit vertonen, dat blijven keiharde tabletten.

11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen problemen mee. En bewaar ze soms wel 3 jaar.
Summo
11 jaar geleden
Dat is interessante info, zou het dan aan het merk tabletten kunnen liggen? ik heb meestal die van het kruitvat, en echt, het is altijd poeder na verloop van tijd

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk zijn het tabletten met een verpakking die oplost als je ze in de WC gooit.
Op een gegeven moment gaan die door vocht kapot en dan kan er vocht bij de tabs komen.
Misschien gaat het langer goed in een luchtdichte pot. (oude jampot)

(het zou ook kunnen dat de verpakking oplost door de tabs zelf)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Summo
11 jaar geleden
klinkt goed maar het is juist van die keiharde folie die je moet verwijderen voor gebruik en dat gaat behoorlijk lastig als je hele inhoud poeder is geworden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan maar een ander merk nemen,
hoewel dat poeder waarschijnlijk nog prima werkt.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding