hoe krijg je spetters van bankirai olie van gegalvaniseerde metal zonder ademnood van thinner te krijgen?

heb de vloer van het balkon geolied en alles zit onder de oliespetters! naar aanraden van de winkellui met thinner geprobeerd, maar na 2 minuten vreselijke ademnood gekregen!

Toegevoegd na 6 dagen:
lampenolie? kan dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (4)

Eh.. wachten tot er een windje staat, zodat de stank sneller wegwaait?
Of minder thinner gebruiken op een doek om het schoon te wrijven...
Een doek voor je mond en neus houden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer het eerst even met een doekje met wat lampenolie voor je naar agressieve middelen grijpt.

Toegevoegd na 6 dagen:
vroeger maakte ik vaak dingen schoon met terpentine of benzine tot ik van een oude schipper leerde dat je teer uitstekend kan verwijderen met boter of slaolie.
Veel spetters e.d. kan je beter met vettige middelen te lijf dan met schrale. Het vet vormt een film onder de spetter waardoor die met enig poetsen a.h.w. wegglijdt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het spetters zijn kun je ze weg steken met een plamuurmes en een beetje wasbenzine voor het na poetsen ( wasbenzine is verdraagzamer ). Niet te agressieve middelen gebruiken ,anders kan de zinklaag aantasten .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan ook met diesel, dit stinkt wel maar je krijgt er geen ademnood van.. Het verwijdert heel goed olievlekken.