Hoe kan ik een kaarsvetvlek uit mijn eikenhouten tafel verwijderen?

Er heeft een kaars gelekt op mijn licht eikenhoutentafel, na het hard worden van het kaars vet heb ik dit gelijk verwijderd en nu ligt er nog een grote was/vet laag op/in.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het ligt ook aan de ondergrond en of de tafel bv in de was is gezet, gelakt is etc, maar voor je met 'grover geschut' een poging doet zou ik eerst eens met een in spiritus gedrenkt doekje de vlek inwrijven. Meerdere keren doen en als dat niet genoeg helpt, met wat keukenpapier (in de maat model kaarsvetvlek) de vlek laten intrekken met soda opgelost in lauwwarm water en dan 5 minuten. Met de kleur was van de tafel of teakolie enz later de sporen proberen weg te werken. Toegevoegd na 3 minuten: Bijna vergeten , sorry! Op de vlek zelf kan je eerst ook wat keuken- of wc-papier leggen en met een niet al te hete strijkbout en meeste vet in papier al laten trekken!

Ga je tafel strijken op een lage tempratuur met een keukenrol tussen de vlek en het strijkijzer. Door de warmte trekt het kaarsvet in de keukenrol.

Er schijnt edn ultiem middel te zijn voor vlekken op een tafel; walnoot, paar keer met een walnoot over je tafel.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100