Kunnen wasmiddel en schoonmaakzijn bij elkaar?

Mijn kleding stonk heel erg, dus besloot ik mijn kleding eerst in een badje met water en schoonmaakzijn te weken en daarna te wassen, maar ik vroeg me af kan ik wasmiddel (Fleuriel) doen bij de azijn doen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.6K
Utrecht
3 jaar geleden
Je kan azijn gebruiken als wasverzachter.
Maar beter niet tegelijk met een wasmiddel: wasmiddelen bevatten enzymen om het vuil af te breken en op te lossen. Deze enzymen werken niet in zuur water (lage pH door de azijn).

Antwoorden (2)

Ja dat kan. Ik doe weleens een scheutje schoonmaakazijn in het bakje voor wasverzachter.
3 jaar geleden
ja hoor: Een flinke scheut azijn bij de was maakt het water zachter en verwijdert zeepresten. Gebruik azijn in combinatie met een mild wasmiddel,ik doe het zelf ook wel bij Fleuril.
fremar