Hoe krijg je vloeibare frietvet uit je vloerbedekking?

Stel je voor dat je zo'n oen bent om een frietpan uit je handen te laten donderen met vloeibare frietvet erin, en je hele vloerbedekking zit onder en de muren etc... Hoe in hemelsnaam krijg je dat schoon? Moet je dat professioneel laten reinigen? Zijn daar speciale poeders voor die het vet hard maken? Of zijn er andere alternatieven?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.2K

Het beste antwoord

het eerste gewoon weg halen en daarna het vet wat er dan nog op/in zit weg halen met strijkijzer. Ga als volgt te werk: laat het vet stollen. leg er dan een dubbele theedoek op en ga hier met de strijkbout overheen; net zo lang tot er geen vet meer in de theedoeken komt. theedoeken wassen op 90 graden.
zo kun je ook kaarsvet verwijderen.

Toegevoegd na 59 seconden:
als het vloeibaar vet is wacht je enkel tot dit weer koud is...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je moet beginnen met het vet, dat op de vloerbedekking ligt, weg te scheppen, dat doe je bijvoorbeeld met 2 blikken (van je veger en blik), dan leg je keukenrol of wc papier op de rest van het vet, daar zuigt dan ook al veel in, vervolgens ga je aan de gang met een ontvetter, let er op dat er 1 kiest die de kleur van je vloerbedekking niet aantast, bijv st Marc. Maak schoon met deppende bewegingen, ga niet wrijven. Leg na je schoonmaakbeurt soda op de plekken, dat neemt (hopelijk) de resterende vetresten op. Na een dag kun je de opgedroogde soda opzuigen en je huis stankvrij maken, met bijvoorbeeld HG alle nare geurtjes weg. Geen garantie dat het lukt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer het eens met kattenbakkorrels. Gewoon er op strooien en laten absorberen. Na een dag opzuigen. De overgebleven vlekken kun je deppen met verdunde ammoniak. Ik denk dat het gewoon een kwestie is van proberen wat het beste werkt. Succes.