Als het alleen de bekleding is: water en een beetje zeep. Eventueel het vocht eruit zuigen met een waterstofzuiger.

Als het er echt helemaal is ingetrokken, dan krijg je de buitenkant wel schoon, maar de binnenkant niet. Dat zou wel eens tot vervelende geurtjes kunnen leiden.

Als je het er echt niet uitkrijgt, kijk eens of je inboedelverzekering kan uitkeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik zou het proberen met een sopje van biotex groen.
doordrenk de vlek ermee, en laat de soplap er een tijdje op liggen, zodat de enzymen hun werk kunnen doen.
naderhand natuurlijk spoelen en drogen.
ik hoop voor je dat het een verse vlek is, want oudere vlekken zijn zeer hardnekkig.
Rieneke1
11 jaar geleden
Dit is goed te verwijderen met een sopje van Biotex omdat dit enzymen bevat die het vuil afbreken.
Eerst de ontlasting opnemen met een keukenrol of oude handdoek. Nu de vlek bewerken met het sopje van Biotex.
De schoongemaakte vlek zo veel mogelijk laten drogen door er een oude handdoek of iets anders op te leggen, waar je even op gaat staan.
Spray nu heel licht met een verdunde azijnoplossing (1:1) de vlek na. Er zal geen vlek of geur meer achter blijven, waardoor je huisdier ook niet meer "uitgenodigd" wordt die plek nog een keer te gebruiken.

Toegevoegd na 30 seconden:
http://www.huishoudplaza.nl/Tips/art/930/ontlasting-en-urinevlekken-schoonmaken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oud middeltje van vroeger zuiveringszout uit de keuken erop strooien in laten trekken en daarna weer opzuigen.
Zonodig herhalen.