Is het mogelijk 'n grote kerrie-saus-vlek uit wit/lichtpastel vloerkleed te krijgen? Pastel mag best wat lichter worden. Foto kleed zie hieronder

Dit kleed is vrij dun en glad, hoeft niet spliksplinternieuw te worden. Ook Oma-middelen zijn welkom (mits geprobeerd), en internettips!
Kleed:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20159678/

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Kerrievlekken zijn lastig. De gele kleurstof uit de kerrie is erg lastig te verwijderen. Het is erg belangrijk om de kerrie zo snel mogelijk te verwijderen, dit vergroot de kans om het textiel weer schoon te krijgen. Wat je kunt doen is het volgende:
Spoel het deel waar de vlek zit eerst zo goed mogelijk uit met lauwwarm water. Wrijf glycerine op de vlek en laat deze minstens 1 uur intrekken. Uitspoelen met lauwwarm water. Indien nodig vlek nogmaals met glycerine insmeren en laten intrekken. Na minstens 1 uur uitspoelen. In het meest ideale geval was je het textiel daarna volgens het wasvoorschrift, maar dat is met jouw kleed niet mogelijk. Volgens de productinformatie kun je wel tapijtreiniger gebruiken na de glycerinebehandeling.
Succes!