Vaatwasser volgeladen; tabletten zijn op, wat nu...?

't Is zaterdagavond en de laatste gebruiker heeft gisteren niet gemerkt dat het voorraadbakje leeg werd.
Nu ben ik bang dat een lepeltje Dr#ft de vaatwasser niet blij maakt en, mij ook niet.
Ideeën?

PS. Geen nachtwinkel hier en het benzinestation gun ik het niet, b.w.v.s.

Vriendelijke groetjes, Remko.

En oh ja, ik heb natuurlijk twee linkerhanden, in het verband, enne, eh, oh ja, zere benen....

Toegevoegd na 1 uur:
Het was me een waar genoegen; veel leuke, en nuttige, reacties. Vannavond even laten draaien, heet, en daarna weer aangezet. Met dat hete water zal het wel lekker schoon worden.
Zout en soda ontbraken.

Dank dank.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
54.9K

Het beste antwoord

Je kan even niets gebruiken en een lang programma, maar je kunt er ook wat soda of groene zeep bij doen, of alleen soda.

Ik zou heel vuile spullen dan even afwassen met de hand, in ider geval tot de resten eraf zijn.

Of een theelepel dreft helpt? Het is minder agressief dan de reiniging zouten en ik verwacht niet dat het veel helpt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Vaatwasser wordt zelf ook weer goed schoon met soda.

Volgens Oma weet raad wordt afgeraden om een lepeltje afwasmiddel in de vaatwasser te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oma ?? LOL
In haar tijd waren er nog helemaal geen vaatwassers.

Andere antwoorden (8)

klinkt misschien een beetje flauw, maar op zondag is AH open, dus dagje wachten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet hoeveel Heerenvenen er bestaan, maar Trambaan in Heerenveen is morgen open, 9.30 - 21.00 uur. Hoop dat het de goeie is.
Je zou alles goed kunnen afspoelen en dan een extra lang programma zonde blokje.
Ik heb het ook een keer meegemaakt en ik heb precies hetzelfde gedaan.
De vaat was gewoon keurig schoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt de vaatwasser op het heetste programma zetten en na het voorspoelen wat water uit de machine scheppen en hier wat (keuken)soda in oplossen en weer teruggooien. daaarna nog een minuut of tien verder laten wassen, ½ uurtje uitzetten, en dan weer verder wassen.
De vaatwasser is weer als nieuw en de afwas blinkend schoon.
het voordeel hiervan is dat de pompen en de doorvoerslangen ook eens goed gereinigd worden.
amc
13 jaar geleden
leen er een bij de buren.
13 jaar geleden
gewoon met de hand afwassen dan maar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb aan boord van een schip eens meegemaakt dat een filipijnse kok nog nooit een vaatwasser had gezien. Uit angst dit toe te geven heeft hij een week lang de vaat in de vaatwasser gezet en met de waterslang afgespoten. Werkte prima en hij vond het een geweldig apparaat! (alleen werd niet altijd alles even schoon).
Toen hij hoorde dat het helemaal automatisch was, was hij helemaal gelukkig.
Dus pak de tuinslang en spuiten maar ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan een paar eetlepels zout in de vaatwasser gooien en dan gewoon een grootprogramma kiezen en hem dan maar laten draaien gaat best goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon scheutje afwasmiddel erin. Of kloddertje groene of gele zeep. Soda kan ook. En maar draaien op heet programma. Het wordt echt wel schoon hoor.