Wat bedoelen ze met "een zelfreinigende oven"?

Helaas wordt dat ding niet uit zijn eigen schoon ook al heet hij wel zo.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Er schijnt iets te zijn met Pyrolyse reinigingssysteem, waardoor je oven heel erg heet wordt 500 graden (!!!) uiteraard met een beveiligingsfunctie erbij, deur kan niet geopend worden tijdens de process. Alles wordt verbrand om zo maar te zeggen. Zodra het programma afgelopen is, kan je zo de as wegvegen.
Het duurt alleen mega lang, minstens een uur (gezien de oven naar 500 graden moet) en de afkoel periode daarna.

Bovendien vreet het natuurlijk stroom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is inderdaad heel erg duur... in gebruik...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Valt mee 3500 watt voor een grote oven, de snelle functie 1 uur, standaard 1,5 uur en uitgebreid reinigen 2 uur. Half uurtje afkoelen. Wordt inderdaad 500 graden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stroom is trouwens goedkoper dan al die chemische reinigingsmiddelen (nog afgezien van de tijd die je niet hoeft te boenen!). En gebruik de schoonmaakstand gewoon VOOR je een taart gaat bakken, dan gebruik je ook nog eens de restwarmte.

Andere antwoorden (4)

Haha, dat zou mooi zijn.

Het is gewoon een lokkertje. Meestal zijn die ovens gemaakt van materiaal wat heel makkelijk te reinigen is.
Je spuit ovenspray in een lauwe oven en je neemt het af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik het me goed herinner, had mijn ex 25 jaar geleden zo'n oven - was toen helemaal je-van-het...Je kon hem tot ongelooflijk hoge temperaturen verhitten, en dan bleef er alleen wat droge as achter, die je er met een vochtig doekje uithaalde, en schoon was hij weer. Écht schoon - showroom-schoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er nu 1, een hele moderne ;-) 500 graden word dat ding. Inderdaad een beetje as, je hoeft dat nieteens weg te vegen overigens.
Een moderne oven van voldoende kwaliteit beschikt over pyrolyse. In die stand wordt de oven compleet en automatisch gereinigd. Ik doe het altijd op wat koudere dagen waardoor de warmte die wordt gebruikt wordt teruggestuurd in de keuken. Milieu bewust heet dat.
Kortom het is ideaal, maar ietsje duurder, waardoor (verkeerd) zuinige mensen de goedkopere versie zonder pyrolyse kopen. Jammer....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens. Na de reiniging een taartje erin, dat doe ik altijd, lekker snel warm door de restwarmte.
Dat lijkt me toch duidelijk! Het is een oven,die je ZELF moet reinigen!