Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe voorkom je dat je inboedel steeds grijs van het stof ziet?

Waar komt al dat stof in huis vandaan en hoe kom ik er van af?

Heb het idee dat ik met stofzuiger, stofdoek en plumeau meer stof verplaats dan wegwerk.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat wil ik ook wel weten!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hoe meer kussens en kleden je in huis hebt, gordijnen en eventuele overgordijnen, kleedjes en andere stofjes..des te meer zal je huis vol stof raken.. zeker nu in deze tijd waarin veel ramen dicht zijn en de verwarming aan.. garantie voor dikke stoflagen en stofvlokken!
Ik gooi, weer of weer, elke dag de deuren even open en als ik afstof doe ik dat altijd met een vochtige doek..een plumea verspreidt je stof alleen maar...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Je moet 'nat' afstoffen anders is het inderdaad alleen maar verplaatsen van het stof...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nat stoffen geeft modder Je hebt statische plumeaus die het stof meenemen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met 'nat' bedoelde sharona licht vochtig, niet kleddernat
met stofdoek en plumeau verplaats je idd veel stof.
beter werk je met een licht vochtig microvezeldoekje.
(Lees meer...)
Rieneke1
14 jaar geleden
Als je dagelijks stofzuigt, en om de dag even stoft, hou je het netjes bij, en zal je er het minste last van hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
levende wezens, vooral katten en honden, geven veel stof, ook hun producten zoals dekens.
Het beste kun je met al je have en goed buiten gaan zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is in ieder geval beter dan elke dag stofzuigen ;) +
Dat stof komt van je kleding-huisdieren-vloerbedekking enzovoort.
Het beste gaat met een licht vochtig doekje maar helemaal stofvrij krijg je het niet.
Als het zonnetje gaat schijnen zie je weer van alles liggen...
en dan begin je weer opnieuw...
en weer..
en weer..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Droog afstoffen dan verplaats je het stof. Met een vochtige doek afstoffen is het beste. En je zal zien hoe vies het water wordt naar iedere even de doek in het water te dopen. En weer een frisse doek te gebruiken.

Met de plumeau is handig als het snel moet, maar deze moet je ook goed uitkloppen.

Maar stof daar ontkom je niet aan, het komt overal vandaan. In de winter leef je ook meer binnen en heb je deuren dus ook niet open staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is niet te voorkomen stof bestaat deels uit dode huidcellen van mensen en uit kleding en dat soort dingen en ja nat afstoffen en goed bijhouden en stofzuigen meer kun je geloof ik niet doen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je man vragen om buiten te klussen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding