Hoe krijg ik de kraag van mijn suede jack weer schoon?

Mijn middelbruine jack is nog heel mooi, maar de kraag is vettig en donkerbruin geworden. Kan ik daar wasbenzine op loslaten?

14 jaar geleden
14.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb ook een min gekregen?? waarom??

Het beste antwoord

De methode om een vette kraag van een suède jas te reinigen, is schoonmaken met ouderwetse vloeibare groene zeep. Goed naspoelen met water. Niet in de zon laten droegen en hij is weer zo goed als nieuw.
Succes!

(zie ook link met tips voor het reinigen van suède kleding)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik zou wat azijn op een nagelborsteltje doen en de kraag ermee opborstelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=vlekken&label=Suede%20en%20leer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom min1??? staat gewoon op hoe je vlekken uit suede krijgt??? was dat de vraag niet????
ik heb wel eens gehoord dat goed inwrijven met brinta oid zou helpen, dat schijnt het vet goed op te nemen.
kan je allicht eens proberen.
succes!
Rieneke1
14 jaar geleden
probeer eens zo'n blokje waarmee je suede schoenen schoonmaakt, te koop bij de meeste schoenmakers
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel azijn gebruiken, maar dan met een badhanddoek
inwrijven, steeds met een nieuw schoon stuk opnieuw in dopen!
Succes!