Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe krijg je schuim snel weg in de douche?

Tijdens t douchen krijg je veel schuim van shampoo en douchegel . als je dit op laat drogen is niet fris en laat vieze laag achter. dus wacht ik altijd tot al t schuim weg is. is er een middel of manier om dit snel te laten verdwijnen ? (tterwijl ik nog onder t water sta dus...)

Toegevoegd na 12 minuten:
Ik gebruik een soort spons waardoor je veel schuim krijgt met weinig douchegel... vandaar

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Leg tijdens het douchen een stukje toiletzeep op de vloer, je zal verbaast zijn hoe snel het schuim verdwijnt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry voor late reactie maar je tip werkt prima. Dank u

Andere antwoorden (9)

Zeep is een basische stof, om dit scheikundig te neutraliseren heb je een zuur nodig.
Het lijkt mij echter niet praktisch om het schuim met Cola of Rode wijn te begieten.

Aangezien schuim nog steeds een vloeistof is, kun je dit laten verdampen met warmte (bijv. met een föhn).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
met een fohn onder de douche???
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pas je wel op voor kortsluiting dan...
Iets minder shampoo gebruiken. Als je je haar/lichaam inzeept en afspoelt loopt alles in het putje. Alles wat heb eteveel gebruikt valt op de grond en schuimt daar pas. Dit blijft liggen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
simpel maar waar. +
Je kunt het schuim even wegspoelen met de douchekop. Als het overal zit, kun je het met een ruitentrekkertje bij elkaar trekken en daarna even de straal er op zetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Schuim lost op door ander zeep er door te doen. Zet een flesje met handzeep neer en was nog even flink je handen en houd dat bij dat schuim.

Verder zou ik die spons niet meer gebruiken want wat een werk zeg om dat schuim weer weg te halen....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sta je met je voeten in een laagje water tijdens het douchen? Want als het water goed snel wegloopt dan heb je meestal ook minder schuim.

De douchekraan iets minder hard aanzetten kan helpen, dan stroomt het schuim makkelijk met het water weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met een deodorantspuit gaat het 't snelst.

Je hoeft er niet eens veel op te spuiten, maar gewoon een beetje en in de goede richting.
Zodra de miniscule druppeltjes deo op het schuim landen verdwijnt het sop sneller dan sneeuw voor de zon!

Probeer maar eens als je je handen gewassen hebt, en daarvan een beetje schuim in de wastafel hebt, de neerdalende damp van deo laat de schuim compléét en snel verdwijnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Koud water erop en niet te harde straal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
azijn (zuur dus) doet de werking van zeep teniet, doe een beetje azijn in een plantenspuit en spuit het over het schuim.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik doe bij wasmachines met te veel zeep er in tijdens het wassen een scheutje wasverzachter erbij, schuim is binnen 2-3 minuten helemaal weg :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding