Hoe kan ik een zeepvlek op marmer verwijderen ?

Heb een zeepflacon met pompje gebruikt op een witte marmeren lavabo en bemerk nu op die plaats een donkere vlek, er is waarschijnlijk iedere keer een beetje zeep op gelekt, hetgeen ik niet zo direkt bemerkt heb. Met de gewone onderhoudsprodukten verdwijnt die vlek niet.

Bestaat er een produkt dat hierop inwerkt ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geen azijn dat kan rampzalig zijn . Vaak als je niks doet trekt het vanzelf weg .

Het beste antwoord

Met een sopje van lauw water met een alkalivrij wasmiddel (bijvoorbeeld groene zeep of een wolwasmiddel).
Amadea
8 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik ga de onderstaande link geven als antwoord.

Maar om het kort te vertellen;....
Doe eerst op een onopvallend stukje van het marmer een test met enkele drupjes azijn. Als het begint te bruisen dan heb je een steen met veel kalk in. Als dat zo is, zeker geen azijn gebruiken en andere agressieve middelen.

De tweede link

Die zegt dat waterstofperoxide mogelijk helpt ( eentje van 3 % ) Erop doen, even laten inwerken en wegvegen.
Zo zou benzine helpen bij zwarte vlekken.
Maar doet een citroen ook wonderen. Veel hangt af van de vlek die je hebt.

En de derde link

Wel ik weet niet wat voor zeep er in zo'n flesje zit. Maar er zal op de achterkant wel opstaan wat er allemaal inzit.
Deze link toont wat je kan gebruiken in geval van ... - vlek.

Maar voor je iets doet, toch altijd even voorzichtig testen lijkt me.
8 jaar geleden
Zeepvlek op marmer is te verwijderen. Baking soda met een klein beetje warm water mengen tot een papje. Op de plek aanbrengen en 2 minuten laten zitten. Daarna goed afspoelen.
Baking soda (natriumbicarbonaat) ook genoemd `zuiveringszout`, is een minerale stof die van nature voorkomt in gesteenten.
Baking soda is niet hetzelfde als gewone schoonmaaksoda (natriumcarbonaat)!
Je kunt het kopen bij de drogist onder de naam `zuiveringszout`.
Bij een tokowinkel is Baking Soda aanzienlijk goedkoper.
€ 1.60 voor iets minder dan 500gr.
Baking Soda werkt voortreffelijk als een veilig, effectief en milieuvriendelijk schoonmaakmiddel van allerlei.

Toegevoegd na 7 minuten:
Geen azijn gebruiken!!