Wat is trommelbeveiliging op een wasmachine? Het schijnt dat je dit voor je verhuizing moet bevestigen!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
25.9K

Het beste antwoord

Het hangt van het model af hoe het precies geregeld is, maar het is inderdaad een manier om je machine te beschermen tijdens vervoer.

Bij die van mij zijn het vier losse bouten die ik nu klaar heb liggen, voor het geval dat, en die de trommel op dezelfde plaats vasthouden op het moment dat je ze erinschroeft.

Dit uiteraard om deuken en dergelijke te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nuttig. Nu snap ik wat trommelbeveiliging is!

Andere antwoorden (4)

Klopt, dat zijn meestal twee ijzeren stangen waar je de trommel mee vastzet voor transport.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij een nieuwe wasmachine moet je een aantal bouten/schroeven losdraaien voor eerste gebruik, dat is de trommelbeveiliging. Je zou je merk en type wasmachine kunnen googlen om te kijken waar jouw gaten zitten. De beveiliging gaat het draaien en evt kantelen van de trommel tijdens transport tegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een aantal bouten met kunststof afhouders dragen er zorg voor dat het binnenste van het witgoed bewegings vrij is tijdens transport.

Dit is om te voorkomen dat er transportschade ontstaat tijdens het vervoer van bv Italie naar Nederland.

Na een rit van Italie naar Nederland zouden de wasmachines zo linea recta terug kunnen indien er geen transportbescherming is aangebracht.

Bij een gewone verhuizing van bv Amsterdam naar Utrecht
is dat niet nodig om de bouten er weer in te draaien.
(tenzij men met paard en wagen rijdt)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mijn wasmachine zijn het een soort beugels die de trommel beschermen (op z'n plek houden). Uiteraard kan je deze dingen nooit vinden als je aan het verhuizen bent, dus heb ik het meerdere malen zonder deze beugels gedaan. Gewoon voorzichtig doen met de machine en dan gaat het goed.
Het ironische is dat je de beugels meestal een week na de verhuizing wel tegenkomt :-(