hoe krijg je glazen karaf weer blinkend als nieuw?

ik heb een mooie glazen karaf gekocht (voor water). het glas wordt aan de binnenkant dof en er komt aanslag op. je kunt het niet wegpoetsen want de karaf heeft een smalle hals. hoe kun je ervoor zorgen die ie blijft glimmen als ware het een nieuwe?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
12.5K

Het beste antwoord

Vul de karaf tot bijna vol met warm water, doe er dan 2 steradent tabletten bij, deze mag je ook verbrokkelen, als de tabletten niet in zijn geheel door de hals kunnen, dit een half uurtje laten staan en dan de karaf schoon spoelen. Hij zal weer blinken als nieuw. Hetzelfde kun je doen met behulp van azijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Met een beetje chloor in het water opgelost misschien?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Doe een flinke scheut WC EEND in de glazen karaf en het wordt brandschoon en blinkt weer als voorheen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Met een flinke scheut bedoel ik dat je de glazen karaf tot aan de rand vult, je zult zien je karaf wordt weer als nieuw.

Toegevoegd na 5 minuten:
De wc eend moet je wel een uurtje laten inwerken!