Synthetische materialen zijn kunstmatig gemaakt. Polyester komt niet oorspronkelijk in de natuur voor en is dus een synthetisch materiaal.

Toegevoegd na 3 minuten:
JA dus....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Polyester
Polyester is een fabrikaat gemaakt van gesynthetiseerde polymeren. het heeft de neiging om zeer veerkrachtig, sneldrogend en bestand tegen biologische schade, zoals schimmels en algen, gemakkelijk te wassen, en in staat goed te houden vormen. terwijl polyester wordt vaak verguisd als een textiel, het heeft vele nuttige toepassingen. polyester is echter licht ontvlambaar, dus zorg moet worden genomen bij draagt. de meeste synthetische stoffen zijn onderworpen aan ontvlambaarheid door de natuur, omdat ze zijn gemaakt van polymeren.
fremar
11 jaar geleden
De term polyester wordt meetal alleen geassocieerd met de synthetische varianten. Echter is strikt genomen is polyester een verzamelnaam voor lange keten-achtinge moleculen (polymeren) die aan elkaar wordt gehouden door ester-bindingen. Vandaar de naam polyester.

Er zijn dus zowel synthetische als natuurlijke polyesters. Een bekend natuurlijk polyester is cutine (soort 'talg' van planten).
Een bekend synthetische voorbeeld is polyethyleentereftalaat (PET, bekend van de flessen). Ook wordt er synthetische polyester (vaak ook PET) gebruikt in kleding.