Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan men urinevlekken van muizen op hout verwijderen ?

Er zijn muizen die 's nachts over een lichte eiken kast lopen en steeds bevuilen op dezelfde plaatsen, dit geeft donkere vlekken die niet met water of boenwas verdwijnen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Denk dat het verstandiger is om eerst van de muizen en hun uitwerpselen af te komen en me dan pas druk maken over je lichte eikenhouten kast.
http://pestfree.nl/muizenpoep-en-urine/
ronron1212
8 jaar geleden
Een muis lekt continu urine dus alles zou dan bevlekt moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
O, ja vergeet nog te vermelden dat muizen niet alleen op jouw kast e.e.a. achterlaten maar ook elders. En. denk eens aan een muizenlijk in je kast.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Neen, Je kan de vlekken niet verwijderen in de zin van behandelen met water of boenwas. Het hout is door het urinezuur reeds aangetast. Om weer een mooie kast te krijgen zal je deze moeten schuren en op gewenste kleur moeten aflakken of beitsen.

Toch wil ik je adviseren om eerst het muizen probleem aan te pakken zoals ik in reactie op deze vraag heb beschreven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding