Hoe kan ik mijn zetels proper krijgen?

Ik heb een stoffen zetel en hier zitten heel wat vlekken op...
Glas cola, hond die erin heeft geplast.. Alles werd onmiddellijk opgepoetst maar de vlekken blijven en heel fris ruikt ze ook niet..

Iemand ideetjes hoe ik de vlekken eruit kan krijgen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.6K
Rieneke1
10 jaar geleden
Dat ga je niet meer wegkrijgen, opnieuw bekleden of een mooie lap erover zou ik zeggen. Voor de geur HG alle nare geurtjes weg.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat Rieneke gelijk heeft, maar even aan de slag
met schoonmaakazijn of een sopje groene zeep hoeft niet
veel te kosten: altijd de moeite waard.

Antwoorden (2)

Met HG vlekkenspray extra sterk, in Nederland verkrijgbaar bij drogisterij, supermarkt, blokker, Marskramer en bouwmarkt, in België weet ik het niet. Maar ook Belgen kunnen dit bestellen bij Bol.com
Tegen de geur zou je HG alle nare geurtjes kunnen proberen, geeft meestal het gewenste resultaat. Bij dezelfde winkels te koop en ook bij Bol.com.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Algemene adviezen bij vlekken
- Voor alle reinigingsmiddelen geldt: eerst uitproberen op een onopvallende plaats (dit i.v.m. mogelijke verkleuring van het textiel).
- Bij vlekken van vaste stoffen direct zoveel mogelijk wegschrapen met bijv. een lepel.
- Bij vlekken van vloeistoffen direct zoveel mogelijk opnemen met een onbedrukte witte keukenrol / tissue.
- Reinig vlekken altijd met een schone en goed absorberende witte doek (bijv. van katoen).
- Bij het reinigen van vlekken is het aan te raden om te deppen en niet hard te wrijven.
- Vlekken van buiten naar binnen reinigen om kringvorming te voorkomen!
- Kaarsvet verwijderen middels een wit stuk absorberende keukenrol/tissue en een warme strijkbout (wol-stand). Keukenrol op de vlek leggen en hierover met de strijkbout wrijven (het kaarsvet trekt vervolgens in de tissue/keukenrol).

Let op: bepaalde stoffen mogen nooit met vloeibare middelen behandeld worden (katoen-velours, flockprint, lederlook)

Voordat u een vlek gaat behandelen is het raadzaam te weten om welke bekledingsstof het gaat (zoek het op of vraag het na bij uw leverancier).
Over het algemeen is "Cleantex" een zeer effectieve reiniger voor de meeste huishoudelijke vlekken. Indien uw textiel vervaardigd is uit kunstvezels zoals polyester of microvezels, kunt u bij hardnekkige vlekken kiezen voor "Microvezel Cleaner".

https://www.google.nl/#q=vlekken+uit+meubelstof

Hier vind je nog meer tips en die gaan uit van schoonmaakazijn
en van een sopje van groene zeep.
Dat zijn in ieder geval goedkopere middelen en vaak heel effectief.
Maar nogmaals:
Het hangt er van af wat de stof is,
wat de vlek is,
en hoe lang die er al in zitten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier even kijken, dus
http://www.frescomeubel.nl/onderhoud_stof.html

Mocht niets baten, koop dan een mooie Grand Foulard voor
over je bank.