Hoe voorkom ik het vaal worden van zwart katoenen overhemden in de was?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.8K
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik gebruik zelf:
Robijn Black Velvet, werkt echt!
Kleding binnenstebuiten wassen.
Azijn helpt ook, en zout helpt ook. Maar zelf zweer ik bij de Robijn, beter dan huismerk middelen voor zwart.

Het beste antwoord

•Gebruik het juiste wasmiddel voor je kleding. Was je zwarte overhemd met een wasmiddel voor de zwarte was. Op deze manier zorg je dat je kleding zo lang mogelijk de originele kleur houdt.

•Vermijd zoveel mogelijk het gebruik van de droger.

•Keer je zwarte overhemd voor het wassen altijd binnenstebuiten. Zo wordt de zichtbare kant van je overhemd beter beschermd tegen beschadigingen. Strijk je overhemd ook altijd binnenstebuiten.

Zo zul je meer plezier hebben van je zwarte overhemd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

je komt een heel eind als je een wasmiddel gebruikt dat speciaal voor zwarte was is.
verder niet te heet wassen, dat is vaak nergens voor nodig.
tot slot schoonmaakazijn gebruiken ipv wasverzachter.

Toegevoegd na 1 minuut:
nieuw gekochte overhemden ook eerst even laten weken in azijnwater.
Rieneke1
11 jaar geleden
Niet te ruw, te heet of met blekend wasmiddel (voor een "stralend witte was") wassen. En als je het in de wasmachine doet; niet te vaak wassen, want als dat schuren langs de trommel en langs andere kledingstukken veroorzaakt ook slijtage.

Wil je het echt zo lang mogelijk mooi zwart houden, was het dan met de hand en ossengal-zeep als schoonmaak middel.