Wat kan ik allemaal doen met soda?

Behalve de aangekoekte pannen uitkoken, wat kan ik er nog meer mee doen? En hoe zorg ik ervoor dat het niet als 1 klont in de pot zit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
29.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 voor deze goeie vraag. Soda schijnt ook nogal wat reacties los te maken.

Antwoorden (10)

Je kunt het gebruiken als goedkoop wasmiddel. Evt. nog een klein deel wasmiddel toevoegen.

Toegevoegd na 31 seconden:
Het wordt een klont als er vocht bij kan. Je zult 't dus geheel luchtdicht moeten afsluiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een paar flinke scheppen op het doucheputje, zodat het er als een bergje boven op ligt. Dan langzaam wegspoelen met heet water. Helpt tegen verstopping door zeepresten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een beetje Soda is altijd handig in huis, je kunt je handen en voeten er superschoon mee krijgen en als je een wondje hebt of een splinter dan even een tijdje in het Soda sopje.
Het wondje wordt schoon en de splinter is gemakkelijker te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soda is zo veelzijdig en je kan er zoveel mee doen dat het te veel is om hier op te noemen. Maar op de toegevoegde link zie je veel toepassingen van soda. Hopenlijk zit er voor jou wat bij wat voor jouw doel van toepassing is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn moeder had altijd soda in huis om twee redenen:
1. als je een splinter had moest de hand of voet even in het sodawater weken en daarna haalde vader de splinter er met groot gemak uit; en
2. wij werden als kind na een dag buiten spelen en helemaal grauw te zijn, geweekt en gewassen in een sodabad.

En ik gebruik soda om ingegroeide nagels of nagels dreigen dat te gaan doen er uit te peuteren (op dezelfde manier als bij de splinter).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor splinters en ingegroeide teennagels helpt soda prima, maar om het iets huidvriendelijker te houden kan je beter biotex gebruiken, heeft hetzelfde effect en is niet zo'n aanslag op je huid.
En als je bakingsoda hebt kun je het zelfs gebruiken om taarten te bakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wij gebruiken soda om wondjes te ontsmetten. Een poosje met bv een vinger in de soda en de viezigheid trekt er zo uit. Heel werkzaam en pijnloos :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om de witte was stralend wit te krijgen en vooral te houden voeg je in het zeepbakje van de wasmachine twee eetlepels huishoudsoda toe aan het wasmiddel.

en voor meer toepassingen zie
http://www.vooroma.nl/tipsentrucs/sodatips.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Glazen en bloemenvazen worden streeploos schoon (wel naspoelen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch wil ik even reageren.
Na heel veel pogingen te hebben gedaan,was mijn laatste redmiddel! Driehoek kristal Soda (in plastic doosje klontert niet) en ik moet zeggen geweldig!
Als eerste heb ik het ligbad flinke bodem warm water met een flinke scheut soda, dan een stuk of 5 lamellen erin.En dan geduld hebben.Het moet zeker een half tot 1 uur weken dan uit het ligbad halen, je geloofd het niet, ze waren spier wit.
Ik was er de hele dag mee bezig .Heb er 100 stuks.
Ik kan je vertellen, het was de moeite waard.