Ik heb een paarse vaatdoek op de badkamerwasbak laten liggen. Nu is dat stuk paars. Hoe krijg ik dit weer wit?

Ik heb ook gele vlekken van bijv. een zeeppomp. Het gaat er echt niet meer uit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alcohol ? Gebruik ik meestal voor stiftbord om het echt weer wit te krijgen werkt prima, misschien werkt het bij jou wasbak ook wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Das vreemd dat zou niet moeten. Maar je kan antical gebruiken.. Daar krijg je veel vlekken mee weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
van welk materiaal is de wasbak?
Amadea
12 jaar geleden
Goeie vraag, Crea!

Antwoorden (7)

Misschien bleek?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb ik al geprobeerd, maar het werkt niet.
Bij mij werkt de jif met chloor ( in groene fles) heel erg goed op alle soorten vlekken in de badkamer.
Ik heb geen ervaring met een paarse vaatdoek maar bij mij krijg ik ook vlekken van de zeeppomp en die gaan heel goed weg met jif met chloor en een schuursponsje.
succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je krijgt de vlekken weg met wc eend..
beetje erop doen en intrekken en afdoen met schoon doekje...
en echt weg gaan de vlekken..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt van die soort witte/grijze wondersponsjes kopen(bij action of kruitvat trekpleister enzo)
daar krijg je ook heel veel vlekken mee weg!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou me geen raad meer weten zonder die dingen! Ben er erg blij mee, alles krijg je ermee schoon, ze gaan alleen zo snel stuk. Gelukkig kosten ze bijna niks :)
"HG schimmelvlekkenreiniger" werkt ook super voor verf, gele zeepplekken... ;-) Gebruik dat oa. ook altijd alsk heb geknoeid met mn zwarte haarverf (op mn witte lavabo) :-D ff laten intrekken en na een +/- minuutje met een nat doekje nog es overgaan ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met wat tandpasta op en schuursponsje gaat het er zo vanaf, werkt echt heel goed!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de wasbak van je badkamer gaat verkleuren - of het nu van sterk gekleurde kleding, schoonmaakmiddelen, kalk, zeep of wat dan ook is - is de oppervlakelaag poreus geworden (vaak door jaren- en jarenlang schoon te maken) en is hij eigenlijk aan vervanging toe. Bij toiletpotten en douchebakken zie je op de lange, lange duur hetzelfde. (Sneller als je vim en schuursponsjes gebruikt).

Tot die tijd kun je de meeste vlekken gewoon verwijderen door ze in te smeren met (verdunde) bleek en die even in te laten trekken (of desnoods een hele nacht) maar het blijven lapmiddelen. Nieuwe verkleuringen zullen blijven optreden.