wat kun je het beste met een nieuwe blauwe spijkerbroek doen qua wassen etc?

het is een blauwe spijkerbroek, wel een lichte, kan ik die gewoon meteen wassen, apart, of eerst nachtje in de azijn, lees vanalles op internet maar wat kan ik het beste ermee doen om hem voor het eerst te wassen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ik heb onlangs een soorgelijke vraag gesteld. Misschien heb je hier wat aan...

http://www.goeievraag.nl/vraag/donkere-spijkerbroek-eerst-apart-wassen.65324

In ieder geval dus binnenste buiten wassen!

Toegevoegd na 33 seconden:
uhm, met soortgelijke (lees donkere) kleuren dus...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om krimpen te voorkomen, eerst een nacht in koud water zetten en daarna op 40 gr. in de wasmachine bij de lichte was.

Toegevoegd na 1 minuut:
Azijn hoeft niet, dat doe je alleen bij felle of donkere kleuren om de kleur te behouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan hem sowieso samen met een oudere spijkerbroek wassen. Dubbel effect, de nieuwe wordt weer schoon, (de oude ook) maar neemt wel weer een beetje kleur aan van de verfstof die vrij komt van de nieuwe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn ervaring is dat er weinig gebeurt met een spijkerbroek tijdens het wassen, behalve dat ie schoon wordt. Wel binnenstebuiten keren. Op den duur wordt ie wel wat lichter, maar dat komt ook door het dragen. Krimpen doen ze ook niet meer, zelfs niet in de droger.