Kan je het bakje van de wasmachine in de vaatwasser schoonmaken?

Op 65graden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.3K

Antwoorden (2)

Ja hoor, dat bakje kan toch ook een was aan van 90 graden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Heel veel plastic spul, zoals de kap van een achterlicht van een auto, worden prima schoon in de vaatwasser!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
ehm ik ben niet zo technisch hoor, maar er gaat toch koud water door het bakje, wat pas later in de trommel opgewarmd wordt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt Rieneke;)"de 60 graden kan prima!
Doe ik ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja daar zit wat in,... ik heb echter mijn antwoord gebaseerd op het feit dat ik nog een "ouderwetse" bovenlader heb en dan wordt de hele bak, inclusief, zeepbakje met water gevuld. Ik heb geen reden om aan te nemen dat het plastic van een voorlader van een andere consistentie is gemaakt. Bovendien, als dat zeepbakje zich verkeert in het binnenwerk van een apparaat dat 90 gr. aankan, kan het zeker ook 65 gr, aan.
Dat is geen enkel probleem.
TIP: zet hem eerst een paar uur in de schoonmaakazijn, dan is de kalk eraf en wordt hij nog schoner!