Waarom wassen, nog steeds, veel mensen hun handen niet na het gebruiken van het toilet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goeie vraag +

Het beste antwoord

Ik vind het smerig als men hun handen niet wassen!
In openbare gelegenheden klopt het dat de kraan etc ook niet schoon is of een handdoek, maar was je handen en droog ze dan desnoods niet af.

En tussen het handen wassen door kan je ook antibacteriele handgel gebruiken.

Het is als je het mij vraagt, puur gemakzucht!

Gewoon smerig toch, is er iemand naar het toilet geweest, en dan krijg je doodleuk nog een hand van diegene, bah.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Omdat ze waarschijnlijk niet doorhebben hoe vies het is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze lui zijn en inderdaad omdat ze het niet doorhebben ofzo. Echt vies
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de meeste gevallen gewoon luiheid of hebben er een gewoonte van gemaakt om dit niet te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de kraan in een openbaar toilet zo ongeveer de grootst mogelijke bron van foute bacteriën is ; je kunt voor je gezondheid beter de toiletbril aflikken, want die raken mensen alleen met hun bovenbenen en billen, en die zijn niet zo vies. Maar waar ze met hun handen aangezeten hebben en daarna aan die kraan......brrrrr! Ik pieker er niet over.

Alleen als ze van die automatische kranen en zeeppompen en handdoeken hebben, dat je niks met je handen aan hoeft te raken.

Thuis doe ik het trouwens ook niet na elk plasje hoor ; goed voor je weerstand. Maar wel weer heel goed voor ik ga koken, da's natuurlijk weer een ander verhaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens! +5
Ze hebben het niet in de gaten dat ze met bacterien bezig zijn geweest, en ze denken handen wassen na gebruik van het toilet niet nodig is...
Gewoon luiheid.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gemakzucht
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
macht der gewoonte, onwetendheid, luiheid, laconiek, gebrek aan hygiene en opvoeding
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thuis,doe ik het wel,maar op mijn werk niet,tenzij ik een grote boodschap heb gedaan,maar dan ga ik naar de kantine waar we warm water hebben.
voor de rest gewoon niet,en al helemaal niet bij openbare toiletten,dat is een bron van besmetting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat water om te beginnen koud is. Als ik mijn handen was met koud water krijg ik ontzettende kramp in mijn vingers en handen. Mijn warmte is mij te kostbaar om zomaar onder de kraan kwijt te raken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit gemakzucht.
Omdat ze koud water onaangenaam vinden.
Omdat de knop van de kraan vies is.
Omdat de handdoekrol vies is.
Omdat de handenföhn vies is.

En eigenlijk is het misschien een goed idee om je handen juist niet te wassen - zie Bron.
14 jaar geleden
Ha, die WiseGuy23;

Omdat ze hun private regionen goed schoon houden en na gedane arbeid huidcontact weten te vermijden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat er geen zeep is.
Omdat er geen (schone) handdoek is of een andere manier om je handen te drogen.
Omdat de kraan te vies is om aan te pakken.
Omdat we er geen zin in hebben.
Omdat we denken....ik doe het zo thuis wel.
Omdat we haast hebben, of dit denken te hebben.
Omdat we op dat moment niet bij de kraan kunnen en geen zin hebben om te wachten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ondanks ik een wastafeltje en papierdispencer heb laten installeren, wordt hier nauwelijks gebruik van gemaakt, zucht...
Misschien ruiken ze liever aan hun vingers?