Wij willen een veranda plaatsen. Hoe kunnen we de kozijnen van de bovenverdieping schilderen en de dakgoot reinigen zonder al te veel moeite? Tips?!

Op de veranda/uitbouw die we willen plaatsen, worden kunststof platen bevestigd. Het is jaarlijks een enorm karwei om deze platen los te maken en dan de dakgoot schoon te maken en met regelmaat de kozijnen van de bovenverdieping te schilderen. We zoeken goede tips.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.3K
Reddie
7 jaar geleden
Hoe weet je dat het "jaarlijks een enorm karwei" is als je het nog niet gedaan hebt?
En waarom denk je dat je elk jaar de kozijnen moet schilderen?
paulus811
7 jaar geleden
Reddie, het lijkt me nogal logisch dat het door de veranda die in de weg staat, nogal een klus wordt om deze werkzaamheden uit te voeren. En waar lees jij dat de kozijnen ieder jaar geschilderd worden?
paulus811
7 jaar geleden
Je kunt ook voor een groot deel voorkomen dat de dakgoot vol met rommel ligt door gootbescherming aan te brengen. Je moet nog steeds af en toe schoonmaken, maar veel minder vaak. http://www.bing.com/images/search?q=dakgoot+beschermen+tegen+bladeren&view=detailv2&&id=FE489BDF425623604C132E6475D98971B6C02468&selectedIndex=0&ccid=sAVVr2bF&simid=607995837793699636&thid=OIP.Mb00555af66c533cd67ef4582a42dda43o0&ajaxhist=0
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ook gootbeschermers gaan een keer vol zitten, vooral met kleiner spul en dan zit het meteen tegen het dakbeschot aan dat dan weg zal rotten. Een lange buis (in delen) op een sterke (water)stofzuiger en je kan vanaf de grond de goot leegzuigen, ook met een uitbouw van 2 a 3 meter.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Anders een balk of haken in de muur maken, waarin je eenvoudig een soort van steiger kan hangen.
(er zijn veel opties, ook te combineren met een ladder die je al in bezit hebt)

Antwoorden (1)

Schilders hebben een opzetstuk dat ze aan twee ladders klemmen en dan er een plank tussen leggen. Dus als je links en rechts van de veranda ruimte hebt voor een ladder kun je het zo doen.