Bestaat er een afdoend poetsmiddel om de zwarte aanslag te verwijderen op de zool van een tefal strijkijzer?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Strijkijzerreiniger!

Het beste antwoord

Leg dan keukenpapier op de strijkplank, strooi keukenzout op het papier, zet het strijkijzer aan, niet te heet, en haal het strijkijzer over het zout heen. De zool wordt weer brandschoon! Je kunt ook nog het volgende doen: met een oude tandenborstel met tandpasta de zool poetsen, natuurlijk op een koud strijkijzer.

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik heb deze aanslag wel eens weggehaald met een doekje gedrenkt in wasbenzine. Dat ging heel goed.

Het is overigens verstandig maar een klein beetje wasbenzine te gebruiken en het strijkijzer erna weer goed droog te maken, want wasbenzine is brandbaar. Natuurlijk ook het strijkijzer eerst laten afkoelen voordat je het schoonmaakt met wasbenzine! En het strijkijzer niet meteen na het schoonmaken weer aanzetten.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er bestaat hele simpele strijkijzerreiniger.
In de vorm van een staafje.
er zijn speciale schoonmaakstaafjes te koop hiervoor. verkrijgbaar bij Blokker en dat soort winkels. het spul stinkt wel als je het op het ijzer smeert, maar het helpt wel.
gewoon opbrengen op een warm strijkijzer, en dan afpoetsen
anneliez
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist. Dat spul bestaat nog en ik gebruik het al zowat heel mijn leven.
Strijkijzer vuil
Is er een plakkerige aanslag op uw strijkijzer ontstaan en blijft het daardoor aan de kleding klevenVerwijder de aanslag door het warme strijkijzer een paar maal over een stuk aluminiumfolie te halen.Dan is de aanslag verdwenen.

HG:
Bruine en zwarte strijkresten zorgen ervoor dat de strijkbout niet meer lekker glijdt en gaat afgeven op het strijkgoed. Met HG strijkboutreiniger worden deze hardnekkige resten eenvoudig verwijderd en strijkt de strijkbout weer als nieuw! Zet de strijkbout op de laagste stand en smeer de strijkboutzool met ronddraaiende bewegingen dun in met HG strijkboutreiniger. Reinig daarna de gaatjes van de zool met het bijgeleverde borsteltje en wrijf vervolgens de zool op met een schone, droge doek. Hierna de temperatuur van de strijkbout verhogen naar stand 'katoen', 140°C en ongeveer een minuut strijken over tissue papier of katoenen doek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Poets het met staalwol,en hij is weer blinkend schoon.
11 jaar geleden
Zelf doe ik het altijd met kaarsvet,even een kaars pakken en de zool ermee inwrijven als het strijkijzer warm is,hierna op een stuk keukenrolpapier het vuil er verder af wrijven.