hoe haal je olievlekken uit een stoffen bank?

mijn luchtverfrisser op oliebasis is boven mijn stoffen bank gaan lekken! Hoe kan ik de vlekken uit mijn bank krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
31.4K

Het beste antwoord

Wat je kunt proberen, is Dasty van de Wibra. Het helpt in ieder geval geweldig op kleding, als iemand met de brommer aan het knutselen is geweest en zo. Wel eerst even op een onopvallende plek uitproberen of de stof verkleurd/beschadigd raakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

met citin vlekkentovenaar, verkrijgbaar bij de drogisterij, speciaal voor vetvlekken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om een stoffen bank weer schoon te krijgen moet je deze eerst inspuiten met een ontvetter om dan met een spons en water de grote vlekken te verwijderen. Vervolgens met een handdoek de vlekken eraf wrijven. Als laatste een laken op de bank leggen en deze strijken
fremar
12 jaar geleden
Probeer eerst het ergste vet eruit te strijken met grauw papier en een warme strijkbout net als bij kaarsvet en smeer daarna de vlek in met ossegalzeep. Even laten intrekken en dan met een spons met water schoondeppen. Wel meteen drogen met handdoeken of microdoeken. Desnoods herhalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hè verdikkeme , je bent me voor! maar wat is 'grauw papier' ? kan je er nog closetpapier of keukenrol van maken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kun je er allebei voor gebruiken hoor,haha. Mijn moeder noemt bruine papieren zakken "grauw" papier en dat neemt zo goed vet op. Maar als ik dat niet heb dan gebruik ik ook keukenrol.
Meng een paar druppels afwasmiddel met wat talkpoeder. Deze vlekkenpasta kun je voor alle vetvlekken gebruiken. Ook voor je stoffen bank.

Toegevoegd na 13 seconden:
http://famhuys.home.xs4all.nl/vlekken.html#V
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
professioneel laten reinigen. geen risico dat het fout gaat.