hoe verwijder je hars van houten terrasplanken?

Ik heb net een houten terras laten leggen. door het warme weer loopt er hars uit de planken,waardoor het terras erg plakkerig is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K

Antwoorden (2)

ik had het ook steeds
ik heb een flesje alcohol bij de apotheek gehaald
een beetje op een doekje en het is direct weg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De hars kan je uitbranden door middel van verhitten.

Neem een breinaald, priem of ander geschikt metaal dat plusminus de diameter heeft van de uit te branden harswellen. (denk om verbranden van de vingers - doek/handvat)
Verhit de punt van het metaal in een vlam of met een brander en steek deze -na voldoende verhitting- in de harswel. De hars smelt / borrelt er uit. Procedure herhalen tot de hars weggesmolten / verbrand is.

Probeer desnoods eerst een uit het zicht liggende harswel.