Hoe verzorg je dit?

ik heb bij de Makro een fleece plaid aangeschaft
€6,-per stuk.
heel mooi en zacht .
nu heb ik hem in de was gedaan .
wat blijkt? allemaal pluisjes .
het houdt niet op de hele vloer wordt vies van de pluisjes

hij mag niet in de droger ik heb de verzorg voorschriften opgevolgd.
bij aanschaf al zag ik de pluisjes .
als jullie raad weten hou ik hem zoniet gooi ik ze weg ik heb 3 stuks.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Buiten hangen en goed afborstelen.
Niet met een al te harde borstel, maar een
kledingborstel als je die hebt of een zachte haarborstel kan goed.
Dan borstel je alle losse pluisjes er af en er uit.

Dit verschijnsel heb je vaak met nieuwe weefsels.
Als de losse pluisjes weg zijn, zou het niet meer terug moeten komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Zo zie je maar, goedkoop is duurkoop. Het kost niks maar het is ook niks. Altijd jammer als je iets gekocht hebt waar je later spijt van hebt gekregen. Je kan proberen met een rubber handschoen de pluizen te verwijderen maar ik denk dat je net zo lang pluizen hebt tot het plaid helemaal op is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vochtig maken en invriezen..dan de pluisjes er af "breken"...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik stop altijd kledingstukken/ fleece plaids met pluizen en (katte)haren in de wasdroger op stand "KOUD". Dat helpt heel goed! De koudstand mag op alle stoffen gebruikt worden. Ik gebruik het ook bij wol en hele tere stoffen. Er gebeurt namelijk niets met je kledingstuk, het is net of het in een sterke bries buiten hangt. :)
13 jaar geleden
In de vuilnisbak is deze plaid het best verzorgd, dunkt me. Als je er niet zonder kan, koop dan een goede,waar je die problemen niet bij hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onzin. Ik heb ook een goedkope [ik houd niet van duur] en die heb ik al jaren zonder problemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh en sowieso NIET in de vuilnisbak, dit soort dingen naar de Emmaus of een ander recycling bedrijf.
Gewoon in de droger stoppen. Wel op lage temperatuur.

Ik stop mijn fleece plaid ook altijd in de droger en dat gaat prima. Niks mis mee. En deze was ook een goedkoopje.