Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar koop je alcohol om vlekken te verwijderen?

Ik heb per ongeluk een balpen mee gewassen bij mijn witte was! Gevolg: overal balpenvlekken op mijn was maar ook op mijn wasmachine aan de buitenkant. Nu heb ik gelezen dat je dat zou kunnen verwijderen met alcohol maar waar kan je dat kopen?
Is dat gewone alcohol waar je drank van kan maken of is dat iets anders?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Nee, dat is niet de alcohol die in sterke drank zit, je kunt deze alcohol kopen bij de drogisterij, je moet dan 96% hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt 75% gedenatureerde alcohol en ether kopen bij je apotheek. Ballpointinkt is een van de moeilijkst verwijderbare vlekken. Gebruik een mengsel van 75% gedenatureerde alcohol en 25 % ether. Gebruik daarna ossengalzeep op de natgemaakte vlek en spoel resten uit in de wasmachine. Niet-wasbare stoffen: zelfde procedure, maar daarna chemisch reinigen. Voor meubels en tapijt: maak een papje van dit alcoholmengsel met een absorberend papje. Breng een ½ centimeter aan op de stof en zuig het weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
gedenatureerde alcohol
Ethylalcohol die ongeschikt is gemaakt om te drinken en wordt gebruikt als een verdunningsmiddel en schoonmaakmiddel.
Categorie: Materialen > ethylalcohol.
Gevonden op http://www.encyclo.nl/lokaal/10491

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding