Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wasmachines hebben vaak een knop "snel". Wanneer is het raadzaam deze te gebruiken en wanneer niet? En waarom?

Heeft een snelle was invloed op de kwaliteit van de was? Of wordt het dan minder goed gecentrifugeerd? Is een snelle was beter voor het milieu? Of juist niet? Enzovoorts.

12 jaar geleden
5.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben benieuwd naar de antwoorden. De 'snelwas' knop op mijn wasmachine duurt gewoon zo'n 1,5 uur en is een volledig wasprogramma.
Mijn moeder heeft echter een 'korte was' knop en dat is echt gewoon voor een opfriswasje, wanneer iets niet echt vies is maar je het gewoon even wat frisser wil hebben.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Kort / snel programma

Als je minder was hebt of was die minder vuil is, dan kun je voor een verkort programma kiezen.

Wat heb je eraan: Kan handig zijn, maar milieuvriendelijk en energiebesparend is het niet om halve wassen te draaien. Ook bij een kort programma verbruikt een machine de nodige water en energie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je wat shirtjes heb die niet zo vuil zijn, kun je die op het snelle progamma wassen.
Het scheelt je tijd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het programma is milieubesparend en centrifugeren kost weinig energie. Het programma is waarschijnlijk voor kleine wasjes of voor was die minder vuil is. Gezien onze westerse maatschappij waarin we veel dingen na een keer dragen in de wasmachine gooien kun je dit programma altijd wel draaien dacht ik,
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding