Hoe krijg ik parfum uit kleding??

Ik heb net een fles kapot laten vallen en de helft is op een vest terechtgekomen, deze wil ik nu in de was doen maar ik ben dat de parfumlucht er nog niet helemaal uit gaat.
Heb jij de gouden tip voor me want het is een heel oud flesje waar een zure geur aan zit.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
15K

Het beste antwoord

Je moet er schone alcohol (verkrijgbaar bij de drogist, maar wodka of witte wijn helpt ook) op doen, de rest van de vlek gaat eruit met ossegalzeep.

http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=vlekken&label=Parfum
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Klopt ossengalzeep werkt echt super! Je kan ook eerst eventjes een nachtje weken in water met azijn en dan in de was, dit deed mijn oma altijd als haar jas/vest en de rest van haar kleren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn dochter had parfum gespoten op haar t-shirt, ik zag al snel een gele vlek en heb deze gelijk behandeld met ossengal, nit hielp niet echt. Uiteindelijk heb ik het t-shirt een aantal keer gewassen, ook op hogere temperatuur en daarna was de vlek verdwenen.