Hoe krijg ik impregneermiddel van de ruiten af ?

Met het impregneren van de muren is er geknoeid op mijn ramen, en die krijg ik niet schoon.
Weet iemand waar ik ze wel mee schoon krijg.

Toegevoegd na 13 uur:
Dit heb ik zelf op de muren aangebracht, dus geen bedrijf!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
26.1K

Antwoorden (6)

Goed laten drogen en met een krabbertje eraf krabben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als middel kun je evt Bofimex of HK250 gebruiken.
Altijd eerst in een klein hoekje uitproberen!

http://www.bofimex.nl/documentatiebestanden/200/Bofimex280.pdf

http://www.verweerde-ramen.nl/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het een middel is op basis van Natronwaterglas of Waterstoffluoride, dan is de ruit zelf geëtst en DAT krijg je er niet (meer ) af...
Alle andere stoffen , (niet zelden op siliconenbasis) kun je er af halen met zo een stanleymes in een krabber-houdertje, het lost verder (vrijwel) nergens in op.
Puur mechanisch verwijderen dus.
Neem een NIEUW mesje, een oud mesje kan door butsjes in het mesje krassen op je raam geven die je er ook niet meer uit krijgt.

Wat som ook wil is roestvrijstalen pannenspons, het is hard genoeg om haast alles van glas af te krijgen maar niet hard genoeg om glas zelf te krassen.

Pas wel op voor zand, dat krast ramen , ook met een zachte doek.

Succes!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
neem aan dat dit door een bedrijf is gedaan?
ik zou contact opnemen met het bedrijf die de muren heeft geimpregneerd, of zij dit op willen lossen, kunnen, of willen ze dit niet kun je ze aansprakelijk stellen voor de schade.

succes nussie

Toegevoegd na 15 uur:
als je het zelf hebt veroorzaakt zal je het zelf op moeten lossen, ik zou eerst een pannensponje proberen, anders de middelen die door mede leden zijn genoemd.

evt. via de verzekering iets te regelen.............??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel hard boenen met Glassex of schoonmaakazijn, goed laten inwerken en droogwrijven met een droge theedoek.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
HG ovenreiniger erop werkte bij meer zeer goed. Even laten intrekken, opboenen met een microvezel doek. Daarna de ruit reinigen met een ruitenspray en afnemen. Als er nog plekjes over zijn, dan herhalen.