Een aantal dingen;
* het verwarmingselement kan doorgebrand zijn, waardoor de lucht niet meer (voldoende) verwarmd wordt.
* het pluizenfilter kan verstopt zitten, waardoor er geen voldoende drooglucht ventileert.
*de afvoerslang kan verstopt zitten, waardoor er geen voldoende drooglucht ventileert.
*de condeswaterafvoer (bij een condensdroger) kan verstopt zitten, waardor het gecondenseerde water niet voldoende wordt afgevoerd.
* de luchtventilator is kapot of draait te langzaam of is vervuild, waardoor er geen voldoende drooglucht ventileert.
* de condensor kan vervuild zijn.

Algehele malaise dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Misschien een goeie schoonmaakbeurt nodig?
De condensor vervuild?
Draait de trommel wel, aandrijfriem kan kapot zijn of slippen.
13 jaar geleden
misschien de afvoer slang eraf halen en schoonmaken vaak hoopt zich er veel stof in op en kan hij de condens niet meer kwijt en droogt de droger niet meer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms is een filter van buitenaf moeilijk zichtbaar en/of toegankelijk, omdat de droger met behulp van een koppelstuk op de wasmachine is geplaatst. Dat is een ander filter dan het filter dat aan de binnenzijde van de deur is geplaatst. Over een hoe oude of jonge droger gaat het hier en hoeveel droogbeurten heeft deze gedraaid?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
filter vervuild of verwarmingselement defect, zijn de meest voorkomende dingen

Toegevoegd na 1 minuut:
voor beste analyse even een monteur inschakelen, lijkt me het beste als je er zelf weinig verstand van hebt,

succes ermee