hoe krijg ik vergeeld elektriciteitssnoer weer wit?

Ik heb een lamp met "vergeeld" snoer er aan.
Wie kent de truc het snoer weer wit te krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15.1K

Antwoorden (6)

Je kan het proberen met citroensap, maar helemaal mooi wit krijg je het niet meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Licht aan de oorzaak van de ver-geling
Als het komt door nicotine aanslag, dan krijg je hem inderdaad in meer wit...
Je zou kunnen proberen met een beetje afwas sop, en een scheut ammoniak...
Daarbij zul je wel rekening moeten houden met de stroom...
( geen natte stekker in het contact steken)
Je zou kunnen overwegen om een nieuw snoer te monteren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
desnoods pure ammoniak
Neem een tanden borstel(oude?)
wat tandpasta,en schrobben maar.
Als dat niet lukt?een nieuw snoer.
12 jaar geleden
Dat wordt niet meer wit. De vegeling komt door chemische veranderingen in het plastic, en deze is onomkeerbaar. De enige manier om weer een wit snoer te krijgen is een nieuw snoer moteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door wat Jif op een vochtig schuursponsje te doen en daarmee de elektriciteitssnoer goed te schuren, je krijgt hem dan gegarandeerd weer spierwit. Naspoelen met een vochtige spons en vervolgens afvegen, en met een zacht doekje droog maken.

Succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
precies!!! zo doe ik ht ook.
een doekje met wat pure bleek erop,en dan schoonpoetsen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Je moet kabels niet met chemische middelen behandelen. De witte isolatie die je beschermd wordt daar broos van en dat kan later voor problemen zorgen (kortsluiting, brand, elektrische schok). Ook kan de bleek doorlekken tot aan het koper, waardoor het minder goed geleid en daardoor warm wordt. Ook gevaarlijk. Gewoon vervangen zo'n kabel!