Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg je een pennenstreep uit je horloge bandje?

10 maanden geleden
931
Ritsuka
10 maanden geleden
Welk materiaal?
Bordensteker
10 maanden geleden
Als je googelt op 'balpen inkt verwijderen' zie je een rijtje staan met diverse methoden afhankelijk van het materiaal.
Emmadevries2000
10 maanden geleden
Ik denk dat mijn horloge van rubber is
Bordensteker
10 maanden geleden
Dan ligt het ook aan de kleur. Op sommig licht materiaal laat brandspiritus een lichtblauw waas achter.
Ik heb vroeger in mijn werk heel wat balpenstreepjes van een soort ronde rekenschuiven moeten verwijderen. Dat ging prima met brandspiritus! Uit diverse zoekresultaten krijg ik de _indruk_ dat brandspiritus op donker rubber goed zou moeten lukken.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als het een bandje van plantaardige vezel is ( hennep, katoen etc) kan wasbenzine, alcohol (iso propanol) of wellicht wat aceton goed helpen, bij kunststof bandjes en rubber zou ik heel voorzichtig zijn met aceton omdat dat het materiaal nog wel eens wil "smelten", oplossen. bij twijfel altijd een onopvallend plekje aan de binnenkant van het bandje gebruiken om te testen.
(Lees meer...)
10 maanden geleden
Bordensteker
10 maanden geleden
Wasbenzine heeft mij nooit geholpen bij balpenstrepen, daarvoor moest ik brandspiritus gebruiken.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding