Hoe krijg je een pennenstreep uit je horloge bandje?

10 maanden geleden
Ritsuka
10 maanden geleden
Welk materiaal?
Bordensteker
10 maanden geleden
Als je googelt op 'balpen inkt verwijderen' zie je een rijtje staan met diverse methoden afhankelijk van het materiaal.
Emmadevries2000
10 maanden geleden
Ik denk dat mijn horloge van rubber is
Bordensteker
10 maanden geleden
Dan ligt het ook aan de kleur. Op sommig licht materiaal laat brandspiritus een lichtblauw waas achter.
Ik heb vroeger in mijn werk heel wat balpenstreepjes van een soort ronde rekenschuiven moeten verwijderen. Dat ging prima met brandspiritus! Uit diverse zoekresultaten krijg ik de _indruk_ dat brandspiritus op donker rubber goed zou moeten lukken.

Antwoorden (1)

Als het een bandje van plantaardige vezel is ( hennep, katoen etc) kan wasbenzine, alcohol (iso propanol) of wellicht wat aceton goed helpen, bij kunststof bandjes en rubber zou ik heel voorzichtig zijn met aceton omdat dat het materiaal nog wel eens wil "smelten", oplossen. bij twijfel altijd een onopvallend plekje aan de binnenkant van het bandje gebruiken om te testen.
10 maanden geleden
Bordensteker
10 maanden geleden
Wasbenzine heeft mij nooit geholpen bij balpenstrepen, daarvoor moest ik brandspiritus gebruiken.