onze donkere handdoeken ruiken muf hoe kan dat??

na het wassen ruiken onze donkere handoeken altijd muf dit komt niet door het nat laten liggen gaan namelijk direct de machine in en de witte zijn wel fris hoe kan dit??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruik je hetzelfde wasmiddel? Want de meeste mensen gebruiken een ander wasmiddel voor de witte dan voor de donkere was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee de zelfde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn zwarte handdoeken. Alle witte handdoeken ruiken fris, maar de zwarte niet terwijl ze met hetzelfde wasmiddel (Ariël color)
gewassen worden op dezelde temperatuur. De rest van m'n zwarte was ruikt wel fris. Ik heb me al vaker afgevraagd waar dit aan zou kunnen liggen. Ben benieuwd of iemand een antwoord/oplossing heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt bepaalde stoffen wat geverfd is en deze kunnen ook een vreemde lucht geven in combinatie met elkaar. Gooi tijdens het wassen eens een klein beetje azijn erbij.

Het beste antwoord

zie vorige vraag

http://www.goeievraag.nl/vraag/fris-ruikt.20172
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Gaan de witte handdoeken bij de kookwas en de zwarte handdoeken op 40 graden? Probeer eens om die laatste groep ook op 60 graden te wassen? Dan zullen ze ook lekker fris ruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat omdat er sporen achterblijven in de wasmachine, vetluis, schimmel, bacterien. De wasmachine moet je af en toe heel erg heet wassen om deze te kunnen verwijderen.

Je kan de wasmachine eens doorspoelen met azijn, of soda. Wat ook helpt is het wasmachinedeurtje en het rubber eens goed schoon te maken, hier komt ook vaak een soort vette laag op.

En het deurtje na afloop niet dicht te doen. Maar op een kiertje te laten staan.

Toegevoegd na 3 minuten:
Sommige stoffen hebben een verfbad gehad en deze kunnen in combinatie met andere stoffen gaan stinken.
Je hebt ook goedkope kleding waar soms een heel chemisch luchtje aan zit en deze gaat samen in de trommel met andere kleding. Gooi een scheutje azijn in de wasmachine. Azijn behoudt ook de kleuren.