Ik heb met een metalen schuursponsje in men wc pot bezig geweest, wc is nu doorschijnend/grijs van kleur, hoe kan ik trg herstellen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
15.1K

Antwoorden (2)

Met een beetje mazzel heeft het metaal afgegeven op het glazuur van de pot. Neem een beetje vloeibaar schuurmiddel (cif) en maak het daarmee schoon.

Toegevoegd na 33 seconden:
Ik denk niet dan je het glazuur eraf gepoetst hebt.
bamibal
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
zal het is proberen, mercikes !!!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
lees mijn antwoord maar. Ik ben ermee bekend.
Ik spreek uit ervaring en heb er al veel klanten mee geholpen.
Metaalstrepen op keramiek en emaille zijn zeer hardnekkig. Sta met je broekriem tegen de wastafel aan en je hebt het probleem al.

Schuurmiddelen en reinigingsmiddelen hebben allemaal geen zin. Lukt gewoonweg niet. De oplossing is het blokje wat ik op de foto heb staan. Google maar op "Bette schuurblok" en je ziet bij welke winkels het te bestellen is.

Bette is een duitse fabrikant van baden en douchebakken. Iedere sanitairspecialist kan dit blokje bij de groothandel voor je bestellen. Volgens mij kost het een euro of 15.

Het blokje wel eerst bevochtigen om krassen te voorkomen. Je maakt een "gummende " beweging en het verdwijnt. Je zult zien dat zelfs met dit blokje het nog enige moeite kost, maar is echt de enige manier.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. En..... echt ik ben niet de bedenker/verkoper van dit blokje hoor! Iedere sanitairzaak met voldoende kennis van zaken zou dit advies moeten geven.

Toegevoegd na 7 minuten:
Oh ja, wij sneden voor onze klanten gewoon een stukje af en gaven het als service mee. Met zo'n blokje doe je anders 100 jaar.