Waarom zit de ingang van een wasmachine op zo'n vreemde plek?

je moet nu altijd hurken of op de knieeën om de was in de wasmachine te doen. In deze tijd van modernisering, gebruiksvriendelijkheid en dergelijke vraag ik me regelmatig af waarom men de 'ingang' van de wasmachine, waar de was erin gaat, op zo'n plek plaatsen. Waarom is er nog steeds geen wasmachine met bijvoorbeeld een ingang bovenop, of schuinboven zodat je kan blijven staan? Gewoon een gekantelde wastrommel op een betere hoogte en het is opgelost, toch?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Een hoop mensen hebben wasdroger en wasmachine bovenop elkaar staan. Dan is deze ingang de beste.
Verder hebben ook een hoop mensen de wasmachine in een speciale ruimite staan waar hij precies in past.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Die zijn er wel, alleen is het zo lastig om je droger daar bovenop te zetten!

Toegevoegd na 47 seconden:
Noemen ze een bovenlader! Vroeger zag je ze veel, voordat er drogers bestonden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een ingang bovenop is er wel, de zogeheten bovenladers, maar deze zijn minder gebruikelijk. Een voorlader heeft een rechte trommel omdat dat makkelijker uit te balanceren is. Als het niet goed uitgebalanceerd is maakt je wasmachine meer lawaai, slijt harder en kan gaan`wandelen`.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt omdat voorladers meer gekocht worden dan bovenladers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die zijn er wel, maar die zijn juist minder handig lijkt me. Je moet dan je was erin tillen en eruit tillen, waarbij de was een lange weg aflegt. Bij de ingang aan de zijkant kun je de was erin duwen en "eruit laten vallen". Verder is het dan inderdaad lastig om je droger erop te zetten.
Denk je nou echt dat daar niet over nagedacht is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De ingang zit niet op een vreemde plek,die is precies goed,maar de wasmachine zou op pootjes moeten staan!
Maar dan krijg je weer een probleem,als je daar je droger op wilt zetten! Dan zou het plafond uitgebroken moeten worden en heb je steeds een ladder nodig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat dat voor meer mensen handig is dan de oplossing die jij handig zou vinden.

Zelf zou ik een probleem hebben als er alleen bovenladers te koop waren. Die kan ik nergens kwijt, het kan nu al maar net door de wasautomaat onder de kookplaat te zetten, ermee te leren leven dat ik daardoor geen plek heb voor een echte oven, en de combimagnetron die dat gemis goed moet maken bovenop de koelkast te zetten waardoor ik boven mijn hoofd moet jongleren met hete ovenschalen.

Moraal van het verhaal: met een voorlader kun je efficënter omgaan met het - voor de meeste mensen schaarse - oppervlak van je woning. Niet iedereen heeft een verder ongebruikte zolder of gigantische badkamer (die van mij is zo groot als een kleine douchecabine) waar je dat soort apparaten vrij kunt laten staan.

Overigens heeft het ook voordelen om de was gehurkt in de machine te doen en eruit te halen. Bij het alternatief dat jij voorstelt, zou je vanuit je rug de natte (en dus zware) was eruit moeten tillen, en dat is ook niet voor iedereen een pretje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou je natte was uit een wasmachine tillen? Na het centrifugeren is de was nog wel een beetje nat, maar da's meer "vochtig", en zeker niet meer druipend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je zoals ik veel fijnwas hebt, die je niet hard kunt centrifugeren, is de was een stuk zwaarder.
De ingang van onze wasmachine zit aan de bovenkant. Dat is inderdaad een prima plek.

De wasmachine staat in de keuken onder het aanrecht. Ter plekke is het aanrecht scharnierend gemaakt. Dus om de was erin te doen of eruit te halen: aanrecht omhoogklappen, wasmachine openen, was erin/eruit, alles weer dichtdoen.

Op dat scharnierend stuk aanrechtblad kun je prima werken (koken, snijden, mixen).

Een droger hebben we niet. Onze was droogt middels zonne- en windenergie. De was is frisser, het is gratis, en we belasten het milieu niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie onderstaande link:

http://www.scienceguide.nl/200611/wasmachine-kan-gebruiksvriendelijker.aspx
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er zijn ook bovenladers